Betalen
In de webshop van Fietsunie betaal je met de volgende betalingsmogelijkheden:
- iDEAL
- Klarna
- PayPal
- Visa Mastercard
- Bancontact
- Vooraf overmaken (langere levertijd)
Naast bovengenoemde mogelijkheden is het mogelijk om een fiets te leasen of af te nemen middels het Fietsplan. Wil je meer informatie? Lees dan onze Leasen bij Fietsunie pagina.
Ja, contant betalen is mogelijk. In onze winkel kun je contact betalen of pinnen. Heb je online een elektrische fiets of bakfiets besteld en wil je contant betalen? Dan is dit mogelijk bij levering van de fiets. Wil je gebruik maken van deze mogelijkheid? Neem dan contact met ons op.
Ja, dit is mogelijk wanneer je een fiets of bakfiets wilt bestellen. Wil je gebruik maken van pinnen bij levering? Neem dan contact met ons op.
Ja, het is mogelijk om achteraf te betalen bij Fietsunie. Hiervoor gebruiken wij de diensten van Klarna. Met Klarna betaal je je aankoop nu, of binnen 30 dagen. Klarna herinnert je altijd om op tijd te betalen. Via e-mail en een push-notificatie in de Klarna app. Betaal je op tijd dan kost Betalen binnen 30 dagen nooit iets extra. Alleen wanneer je te laat betaalt, brengt Klarna herinneringskosten in rekening.
Wanneer je kiest voor Betaal in 3 delen van Klarna dan betaal je letterlijk in 3 termijnen. Bij het afronden van je bestelling kies je voor Klarna Betaal in 3 delen. Zo spreid je het aankoopbedrag uit over 60 dagen en betaal in 3 rentevrije termijnen. Klarna splitst je aankoopbedrag op in 3 gelijke delen. Je betaalt bij de aankoop, na 30 dagen en na 60 dagen via automatische incasso.
Ja dat is zeker mogelijk! Op onze pagina Leasen bij Fietsunie vind je alle informatie.
Een mislukte of geweigerde betaling kan soms voorkomen. Heb je een bestelling geplaatst en betaald met iDEAL, maar weet je niet zeker of je bestelling gelukt is? Controleer dan of er geld is afgeschreven. Is dit niet het geval? Dan is de betaling niet gelukt en ontvang je automatisch per mail een betaallink waarmee je alsnog kunt betalen. Is er wel geld afgeschreven en heb je geen bestelbevestiging ontvangen? Neem dan contact met ons op.
Uiteraard zijn er nog andere redenen waarom een mislukte betaling soms voor kan komen. De meest voorkomende zijn:
- Het bedrag van de bestelling is hoger dan het ingestelde bestedingslimiet van jouw betaalrekening
- Ontoereikend saldo op jouw betaalrekening
- Een storing in onze webshop
- Storing bij jouw bank of in het betalingsverkeer
Is jouw betaling mislukt of geweigerd? Of twijfel je of de bestelling is betaald? Neem dan contact met ons op.
Heb je gekozen om te betalen met een bankoverschrijving? Dan kun je het bedrag overmaken naar ons rekeningnummer: NL09ABNA0418390886
Vermeld bij de betaling altijd je naam en ordernummer.
Zodra we je retourzending hebben verwerkt, betalen we je binnen 5 werkdagen terug. Hoe snel je het geld op je rekening hebt, hangt af van je betaalmethode.
Ja, je dient de retourzending voldoende gefrankeerd aan ons te retourneren. Lees onze pagina retouren retouren voor meer informatie.
Zodra we je bestelling hebben verzonden, ontvang je de factuur per e-mail. Soms komt het voor dat deze in de spambox terecht komt.
- Heb je gekozen voor een betaling via iDEAL? Controleer dan eerst of er geld is afgeschreven. Is er geen geld afgeschreven? Dan is de betaling helaas niet gelukt. Je kunt de bestelling opnieuw plaatsen. Bestellingen zonder succesvolle betaling worden niet verwerkt. Je hoeft dus niet bang te zijn dat je uiteindelijk twee bestellingen ontvangt.
- Soms komt het voor dat de orderbevestiging in de spambox terecht komt.
- Door drukte kan het voorkomen dat er iets vertraging in het systeem zit. Heb je na 30 minuten nog niets ontvangen? Neem dan contact met ons op