Start met typen om te zoeken

Garantie

Fietsunie staat voor kwaliteit en service. Wij vinden het belangrijk dat je onze producten kunt gebruiken zoals ze daarvoor bedoelt zijn. Soms komt het helaas voor dat product vanwege een productiefout niet aan jouw verwachtingen kan voldoen. Gelukkig krijg je twee jaar garantie op al onze producten. 

Hoe lang heb ik garantie?

Bij Fietsunie heb je standaard 2 jaar garantie op al onze producten. Sommige fietsmerken geven een langere fabrieksgarantie op het frame.

Wat valt onder garantie?

Garantie wil zeggen dat een product datgene moet doen wat de consument er in alle redelijkheid van mag verwachten. Met andere woorden: het onderdeel is kapot en het voldoet niet meer aan de norm die de fabrikant heeft voorgeschreven. Bij slijtage van een onderdeel dat nog binnen de norm valt, is er geen sprake van een gebrek.

Meer informatie over onze garantievoorwaarden kun je teruglezen in onze algemene voorwaarden bij sectie 9.

Is garantie altijd kosteloos?

Wanneer het defect onder de garantie valt, dan wordt het product kosteloos gerepareerd of vervangen. We sturen het gerepareerde of vervangende product ook weer kosteloos naar je terug.

Als het defect niet onder garantie valt dan vertellen we jou wat de reparatiekosten zijn. We laten niets repareren zonder jouw toestemming. De verzendkosten om het product weer bij je terug te krijgen, komen voor eigen rekening.

Hoe meld ik een product aan voor garantie?

Wil je een product aanmelden voor garantie? Dat kan via ons online retour- en garantiesysteem.

Wanneer kan ik een oplossing verwachten?

Jouw aanspraak op garantie zal binnen 4 weken na ontvangst in behandeling worden genomen. Wanneer wij starten met jouw aanvraag dan kunnen we om extra informatie vragen. Ook houden we jou op de hoogte van de status. De periode van in behandeling nemen tot de afronding duurt circa 4 weken. Krijgen wij de ontbrekende informatie niet binnen deze periode? Dan wordt het product na 4 weken weer naar je opgestuurd.

Wat valt onder de garantie van een elektrische fiets?

Wanneer je een elektrische fiets bij Fietsunie koopt dan heb je recht op de volledige fabrieksgarantie. Onder garantie vallen alleen defecten die zijn veroorzaakt door een productiefout. Om de garantie te behouden is het van belang om tijdig de aanbevolen onderhoudsbeurten te laten uitvoeren.

Wat moet ik doen als het een garantiegeval betreft?

Als je vermoedt dat je met een garantiegeval te maken hebt neem je per e-mail of Whatsapp contact op met onze klantenservice. Om de situatie goed in te schatten is het handig dat je de volgende informatie doorstuurt:

  • Een duidelijke omschrijving van het garantiegeval
  • Indien mogelijk stuur je foto's van het defecte onderdeel
  • Heeft jouw fiets alle servicebeurten gehad? Zo ja, stuur dan de rekeningen mee

Wanneer we bovenstaande informatie hebben ontvangen kunnen we meestal wel beoordelen of het om een garantiegeval gaat. Lukt dit niet? Dan kunnen we om aanvullende informatie vragen of de fiets laten beoordelen door één van onze monteurs.

Wat valt niet onder garantie?

  • Schade aan onderdelen die gevoelig zijn zoals: banden, tandwielen, remblokken, kabels en een fietsketting
  • Val- en stootschade
  • Schade die is ontstaan door het onjuist gebruiken van de fiets
Waar vind ik het garantie- en reparatieformulier?

Het gebruikelijke garantie- en reparatieformulier is vervallen. Je kunt nu eenvoudig je garantieaanvraag indienen via ons online retour- en garantiesysteem.